På jakt efter bin

image300

Bloggare Persson botaniserar. Obs! Detta är min 300de bild på bloggen. Vad säger ni om det??

Hejsan!

Det finns ett bi som skall leva på ginst.

Ginst är en gul buske så mycket vet jag, men jag har aldrig kommit i direkt kontakt med arten.

Jag har sett att det växer gula buskar längs motorvägen. Kan det månne vara ginst? I så fall kan jag nog finna ginstsandbiet också.

Jag förslog att vi gör en liten utflykt till Järavallen för att ta reda på hur det ligger till med den saken.
Hustru Persson var med på noterna. Vi tog med kameran och Mossbergs flora.

Efter ett tag var vi framme med håven i högsta hugg. Jag tar fram floran och kollar. Tyvärr, tyvärr. Det var inte ginst utan i stället något som heter harris och på harriset går inte det eftersträvade biet.

Nåja, det blev en trevlig liten utfykt. Alla kan göra misstag. Han sa så igelkotten och klev ner från rotborsten.

Jag hittar säkert på något annat nästa gång.

Till dess - hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0