Nostalgi i kvadrat

image297image298


I dag var det utställning i Viarp av veterantraktorer och mycket annat gammalt inom lantbruket.

Vi åkte dit gick och strosade omkring och tittade på de gamla grejorna.

Plötsligt ropar hustru Persson:

Men se, där den där gamla gödselsäcken som jag gjorde reklam för när jag var liten!!!

Vi tog några kort av underverket. Hustru Perssons pappa hade jobbat inom gödselindustrin så jag förstod att hur det hängde ihop.

Väl hemma letade hustru fram en bild med henne på som tagits för så där en sjuttio år sedan.

Och se det var nästan samma säck. Hustru var överlycklig och det förstår jag. Tala om nostalgi!!


Det får räcka för den hår gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0