Tropiska dagar

Nu har det varit riktigt varmt ett bra tag.

Det är inte utan att tankarna går till Guinea Bissau där jag tillbringade ett par år under 1990-talet.

Fast där var det ännu varmare. På vinter när det var som svalast var det ungefär som det är här nu!!!

Sommaren skall vi inte tala om. Men det går att överleva även i hög värme bara man tar det lugnt och dricker mycket.

I natt trodde jag att jag skulle få uppleva en tropisk natt även i Svedala.

För att en natt skall få kallas tropisk får inte temperaturen understiga 20 grader vid någon tidpunkt på dygnet.

När jag gick till sängs kl 23 visade min termometer 22 grader. Nu jäklar. Det skall nog gå.

På morgonen smög jag mig fram till min digitala termometer. Den visade 19,6 grader. Rackarens!!!

Men det var nära. 

Nu satsar jag på nästa natt.

Varmt är det i vilket fall som helst.

Morsning!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0