Karneval i Landskrona



Fina grejer



och massor med ballonger



Alf Nordmarks bidrag i konstnärstävlingen


Hejsan alla diggare!!

Nu har det varit karneval igen i Landskrona.

Det skall ju vara så himla bra för stan och jag hoppas att det är det.

Vi har gått runt och förökt att hitta något som vi uppskattar.

Alla stånd var krimskrams. Det enda jag köpte var en gräddbulle. Det är säkert inte nyttigt men det har liksom blivit tradition.

Det fanns massor med olika korvar och lagos och vad de nu hette, fast det var inget för mig.

Det fanns inte något riktigt hantverk och ingen god brännvinskorv. Jag brukar alltid köpa en när det är marknad.

Men vad var det som var bra?? Jag tror att det var alla artister och trubadurer. Jag hörde en som sjöng gamla låtar när jag var ute med sonens hund. Fick stanna och lyssna.

Lokala konstnärer tävlade om bästa konstverk. Vi röstade på bilden ovan. Hoppas den vinner!!

Och så karnevalståget förståss. De hade kortat av det en hel del och det var bra. Inte en massa dökött utan genomgående god kvalité.

Brasilianskorna var för läckra fast det vågar man knappast säga.


Vi hörs/Bloggare Persson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0