En lite annorlunda dag

I Landskronaposten pågår en liten positiv tävling.

Vem som helst får skicka in ett vykort som skall visa ens smutronställe här i kommunen. Samtidigt skall man skriva varför man gillar stan. Det har kommit in massor med kort. I dag kom mitt in- ett kort från vår nymålade korsvirkesgård. Riktigt trevligt. Lite ryggdunkningar när jag gick en runda på stan!!! Se www.hd.se/landskrona.

I dag var det solförmörkelse. Jag hade nästan glömt bort det. Men när jag gick över Rådhustorget hade stadens amatörastronom ställt upp teleskop och grejor. Jag passa på och titta. Man såg hur månen passerade in över solen. Det var lite av en höjdare. Tänk att de kan räkna ut på förhand när sådant ska ske. Men det kunde de visst redan under antiken. Fast jag har ingen aning om hur man gör. Men det tar jag med en klackspark.

På eftermiddagen skulle vi hälsa på några vänner i Svågertorp. Vi tar tåget. Måste tänka på miljön eller var det vinet till maten kanske?  Väl på bussen till tåget utanför huset visste inte chauffören vilken kod han skulle trycka på. Svågertorp är tydligen inte ett så väldigt frekventerat resmål för landskronaborna. Du får lösa biljett biljett vid järnvägsstationen, sa han. Jag gick in på ICA och begärde biljett. Ja, vad är det för kod dit?  Efter en längre palaver kom de fram till att det nog var samma som för Malmö och så fick det bli.

Vi kom i väg, besökte våra vänner och reste så småningom tillbaka till Landskrona.

Väl på tåget hamnade vi i vagn där luftkonditioneringen hade pajat. Tåget var knökafullt. Det var mellan 50 - 60 grader i vagnen. Svetten rann i strömmar redan efter några minuter. Man kan nog få värmeslag av sådan hetta.

I Malmö hoppade vi av och tänkte ta ett annat senare tåg. Men vi fick reda på att det fanns en vagn där a/cn fungerade. Vi hoppade på igen i sista stund. Efter ett tag var vi åter i landets  krona.

Det är alltid kul när det händer lite udda saker. Det är jättebra för minnet. När allt går sin gilla gång kommer man inte ihåg ett dugg efter några dar.

Nu räcker det för den här gånden. Good bajs!! (Oj, jag missa visst stavningen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra artikel på hd.se /Christian

2008-08-02 @ 10:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0