Självplock och lite annat

image150


Idag var vi ute och plockade äpplen.

De flesta vet att de finns tre stora äppelodlingsområden i Skåne. Kivik är klart störst sen kommer Bjäre och Villands Vånga.

Dessutom finns det ett område utanför Helsingborg, som inte är så känt nämligen Ragnvalla. Det var dit vi begav oss. Det var ganska kletigt i marken. Mycket folk. Vi valde att plocka Ingrid Marie. De tog inte mer en knapp timme att få ihop 25 kg. De tog 7 kr kilot så det var inte så dyrt. En del får skrivas på nyttans konto och en del på nöjets. Det blev en liten utflykt och vi var ganska nöjda.

Förresten brukar ni sova middag? Det gör jag. Det har faktiskt redan blivit en vana. Efter lunchen börjar det dra i ögonen. Efter en halv timmes sömn känner jag mig pigg igen. Att sova middag är nog ett tecken på att man börjar bli gammal. Hustru Persson tycks stödja den hypotesen för häromdagen fick jag en kylskåpsmagnet och på den stod det:

"Man vet att man är gammal när dagens höjdpunkt är en tupplur".

Nåja, jag kämpar på ett tag till.

Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0