Att vara gårdskarl

image137

Den nymålade fasaden mot Storgatan

När man är pensionär kan man bara vila sig och leva ett lättjefullt liv.

Så är det kanske för en del, men knappast för mig och det är jag himla tacksam för.

En av mina arbetsuppgifter är att vara gårdskarl på hustru Perssons fastighet.

Den sistlidna veckan har det varit litet mer jäktigt än vanligt. I vanliga fall så är det bara tidig uppstigning om måndagarna då soptunnerna skall vara ute på gatan före kl 7. Den sista veckan har vi haft målare som målat fasaden mot Storgatan. Och de vill vara igång kl 7. Då gäller det att alla dörrar är upplåsta i god tid. Och sen får man hålla lite kontakt med hantverkarna och göra en och annan positiv kommentar så att de är gott humör.
Nu är målningen klar och jag tycker huset blitt så himla fint.

I dag var det plötsligt tid för den periodiska ventilationskontrollen och då skulle samliga lokaler visas upp och alla ventiler kollas med en rökapparat. I ett så gammalt hus som vårat handlar det bara om självdrag. Efter ett par timmar var allt klart och vi fick grönt så när som på några detaljer som skulle fixas till. Och nu börjar jakten på lämplig hantverkare och det kan vara svårt nog. Allt går inte på räls men det mesta brukar ordna sig.

Det gör att vi håller oss sysselsatta. Nästa  månad skall vi åka till Syd-Afrika. Då bör man vara vaccinerad. Kollade upp på vår vårdcentral. Tyvärr hade vaccinationssköterskan just slutat i Landskrona så vi får vaccinera oss någon annanstans. Efter ett antal samtal blev vi inbokade i Helsingborg så det skall nog ordna sig.

Nästa vecka skall guida gamla pensionärsdamer i fågelskådning. Det ser jag framemot. Hoppas de gör det också.

Nä, nu sluter jag annars blir jag för långrandig. Hej då!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra foto

2007-09-04 @ 18:46:09
Postat av: Anne Catrine

Vad fint huset blev. Hoppas att du får vila lite nu innan ni far iväg igen. Hälsa svärmor så gott.
kram Anne Catrine

2007-09-04 @ 19:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0