Kulturnatten

image155

Bloggare Persson och kommunalrådet Torkild Strandberg

image156

Allt koldioxid som man är skyldig till. Fy fan!!

image157

Ljusspel vid rådhuset


Igår kväll var det kulturnatt i Landskrona. Massor med aktiviteter. Hustru Persson och jag beslöt att gå ut på stan och se vad som bjöds.

Först till stadshuset. Upp till högsta våningen. Miljöförvaltningen hade ställt ut sina aktiviteter. Min rapport var inte med. Men Olle, har Du glömt den??? Sorry. det fixar vi! Lite senare var den på plats. Just!!!

Man visade hur mycket vi förstörde naturen. 16 kg koldioxid om dan. Inte klokt. Man borde skämmas. Tänkte på Lions som säljer godis importerad från Australien. Det manar till eftertanke. Bättring!!!

Halvt chockade gick vi och hälsade på Torkil, vårt nya kommunalråd. Han är lite av vår favorit. Hustrus elev för länge sedan. Tycker han är ett gott föredöme. Vi hoppas bara han pallar för trycket.

Sedan ett besök i Sofia Albertina där vi fick en mycket välbehövlig lektion i orgelkunskap. Ni vet väl vad en manual är för någonting? Jag vet, fast det visste jag inte när vi kom dit.

Vi gick till Bok och Papper för att höra på Jan Sigurd,men det var knökafullt så vi stack.

På Rådhusplatsen var det tjusigt ljusspel, som upprepades varje halvtimme. Imponerande!!

Sen tyckte vi det var dags att hit the hay så vi stack hem. Alltid hade vi lärt oss något,

Good bajs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0