Om glädje

På morgnarna brukar jag ägna en timme att läsa dagens blad. Lite världshändelser, lite lokalt brukar jag beta av. I början på veckan löser jag dagens sudoko. De brukar vara ganska lätta. Jag har lärt mig att se om det är lönt att försöka. Mot slutet av veckan brukar jag hoppa över sodukun.Det är inte lönt. Jag är ganska svag för serier, fast inte alla. Jag har mina favoriter. Helge är alltid bra. Ernie läser jag också, fast den är ganska knäpp. Zits som handlar om tonårsungdomar uppskattar jag allt mer. Sen är det fyra till men dem hoppar jag över. Fattar överhuvudtaget inte pointen. Man är väl för gammal.

Nu nyligen har jag upptäckt något som heter dagens citat. I dag var det ett väldigt fint av Mark Twain.

Det lyder:

" För att ha behållning av glädjen behöver man någon att dela den med."

Mark Twain levde mellan 1835 och 1910. Han hette egentligen Samuel Langhorne Clemens och blev mest känd för böckerna Tom Sawyers äventyr och Huckleberry Finns äventyr, men det visste ni säker redan.

Kvällen är sen jag säger god natt!

En sak skulle jag säga. Vill ni läsa min gamla blogg så går det bra att gå in på www.svenpersson.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0